Mazot pompa müşürü arıza belirtileri

Pompa müşürü ne işe yarar?

Mazot basınç sensörü veya rail basınç müşürü adıyla bilinen parça, yüksek basınç pompasından çıkan yakıtın geçtiği ve enjektörlere gittiği parçadır. Parça mazot pompasından gönderilen yakıtın basıncını ölçerek motor kontrol ünitesine iletir.

Mazot pompasının bozuk olduğu nasıl anlaşılır?

Egzozdan siyah duman atılması mazot pompası arızası göstergesi olabilir. + Rölanti dengesizliği: Dizel araba çalıştıktan sonra istop edecekmiş gibi rölanti dengesizliği oluyor ise, araç stop edecek sanıp gaz vermek zorunda kalıyorsanız mazot pompası sorunu olabilir.

Rail sensörü arızası nasıl anlaşılır?

Bir başka yöntem de soketi söküp 5 volt soketinden ortadaki sinyal soketine 3-4 volt üretecek bir direnç takmak olabilir. Yani rail sensörünü simule edersiniz. Eğer motor düzgün çalışıyorsa sensör bozuk, eğer motorda simulasyondan sonra vuruntulu ve düşük çalışma varsa sensör sağlam demektir.

Yakıt pompa arızası nasıl anlaşılır?

Benzin Pompası Arızası Belirtileri

  • Rölantide bozukluk ve boğulma,
  • Soğuk havalarda motorun zor çalışması,
  • Yakıt azken zor çalışma,
  • Sürüş sırasında yokuşlarda zorlanma ve düz alanda hızlanamama,
  • Yüksek yakıt tüketimi,
  • Aracın marş basması ve çalışmaması,

Benzin müşürü ne işe yarar?

Müşür arabalarda bulunan ve kelime anlamı gösterge ve algılayıcı olan bir çeşit sensör olmaktadır. Arabalarda farklı görevlere sahip müşür çeşitleri bulunmaktadır. Müşürlerin amacı açma veya kapama sağlamak ve bunun için ise algılayıcı olarak kullanılmaktadır.

Dizel yakıt basınç regülatörü ne işe yarar?

Dizel yüksek basınç regülatörü rail borusunda bulunan bir valftir. Rail borusundaki (hattındaki) yakıtın basıncının ayarlanmasını sağlar. Basınç düştüğünde valf ECU tarafından kapatılır ve basıncın yükselmesi sağlanır.

Mazot pompası tıkanırsa ne olur?

Yakıt pompası bozulursa ne olur? Yakıt pompası ölçüm testleri, arıza tespiti ve kontrol yöntemleri. Yakıt pompası motora gerekli olan yakıtı ve basıncı göndermezse motor düzgün çalışmaz. Düşük yakıt basıncı aracın zor çalışmasına, hatalı ateşlemesine, rölantide düzensizliğe, teklemesine ve stop etmesine yol açar.

Related Post