Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı

Yapılandırmacılık, bilginin öğrenen tarafından oluşturulduğu, her öğrenenin dışarıdan aldığı yeni bilgi ile sahip olduğu bilgileri ilişkilendirerek öğrendiği fikri üzerine odaklanmıştır. Bilginin öğrenciler tarafından pasif bir şekilde algılandığına inanılırsa öncelik bilginin öğrencilere doğrudan aktarılması gerekir.

Yapılandırmacı yaklaşımın özellikleri nelerdir?

Yapılandırmacılıkta bilginin tekrarı değil bilginin transferi ve yeniden yapılandırılması söz konusudur. Öğrenenin etkin rol aldığı bu yaklaşımda sadece okumak ve dinlemek yerine tartışma, fikirlerini savunma, kurma, sorgulama ve fikir paylaşma gibi öğrenme sürecine etkin katılım söz konusudur.

Yapılandırmacı eğitim yaklaşımında öğretmenin rolü nedir?

Öğretmenler, problemi öğrenenler için çözmek yerine öğrencinin çözümlemesi için ortam hazırlar (Brooks ve Brooks, 1999). Buna karşılık yapılandırmacı yaklaşımda öğrenci, öğrenme sürecinde, yeni bilgileri zihninde yapılandırırken, önceden edindiği bilgileri gözden geçirmektedir.

Yapısalcı öğrenme nedir?

Yapılandırmacı öğrenme, var olanlarla yeni olan öğrenmeler arasında bağ kurma ve her yeni bilgiyi var olanlarla bütünleştirme sürecidir.

Yapılandırmacı öğrenmede kullanılan stratejiler teknikler nelerdir?

Yapılandırmacı öğrenmede, kullanılan stratejiler şunlardır: Drama, proje çalışmaları, tasarımlayarak öğrenme, öğreterek öğrenme, işbirlikli öğrenme (Wilson, 1997: 8).

Oluşturmacı yaklaşım ne demek?

Oluşturmacılık ya da diğer adıyla yapılandırmacılık olarak bilinen öğrenme ve öğretme kuramıdır. Yapılandırmacılık kuramının öncülüğünü Piaget, Vygotsky ve Glasersfeld yapar. Eğitimde oluşturmacılık çocuğun konu hakkındaki kendi anlayışını oluşturmasına izin verilecek şekilde eğitilmesini söyleyen bir eğitim metodudur.

Yapılandırmacı yaklaşım kaça ayrılır?

Yapılandırmacılık Türleri 1) Bilişsel Yöntemli Yapılandırmacılık (Piaget): Öğrenme, bireysel bir girişimdir. … 2) Sosyal Yönelimli Yapılandırmacılık (Vygotsky): Öğrenme, bireyin yaşadığı toplumsal ve kültürel yapı içerisinde gerçekleşen bilinçli bir etkinliktir.

Yapılandırmacı yaklaşımı temele alan bir eğitim programının hedefleri nelerdir?

a) Yapılandırmacılığın amaçları; – Öğrenenler öğrenmelerine etkin olarak katıldıklarında bilgi kalıcı olur. – Öğrenenler, araştırıp keşfederek, yaratarak, yorumlayarak ve çevre ile etkileşim kurarak bireysel bilgilerini yapılandırırlar. – Etkin öğrenme ile öğrenenler içerik ve süreci aynı anda öğrenirler.

Related Post

Öz irade nedirÖz irade nedir

Erkin irade ne demek? Özgür irade veya erkin irade, kişinin eylemlerini, arzu, niyet ve amaçlarına göre kontrol altında tutabilme ve belirleme gücüdür. Din Kültürü irade ne demek? Sözlükte "seçmek, istemek,